Alte mesaje către Iulia
1.
Cineva pe care nu vrem să-l cunoaştem Iulia,
ne va salva şi de data aceasta
şi-n funinginea dimineţii de Ianuarie
prin oraşul macerat de frig
cînd golul din noi
poate face să crească golul din jur
vom fi aproape liberi
în aceiaşi cameră mirosind a pelin
şi a mere domneşti
unde mîinile mele îţi recapitulează trupul
şi unde nici un tîrziu
nu se poate asemăna cu altul
iar printre amabilităţi
ce dau impresia
de permanenţă şi continuitate
vom afla pe buze
zîmbetul senin al alceluia
ce a dus la bun sfîrşit o suferinţă
2.
Zi după zi Iulia, noi eram aceiaşi şi de nerecunoscut
Ne iubeam cu atîta încrîncenare
de parcă de noi ar fi depins
îndreptarea în lume a lucrurilor
Altfel era mereu duminică
Se cînda mult Brahms la pianul alb
din grădina botanică
Ca o lamă de sabie
lumina de Mai parcela grădinile
şi apoi cădea graţios
peste bemolul dintre clape
Genunchiul tău inventa
un nou tip de porţelanuri
şi o adiere răcoroasă
sabla întreaga urbe către ora ceaiului
cînd răul consuma mai mult decît binele
şi micul nostru sărut de întîmpinare
rămîne un „faire époque”
în amintirea serii de mîine
3.
Ca într-un forceps ne ţine amiaza Iulia,
şi fiecare gest de acum
îl anulează pe cel de dinainte
Ninge cu fulgi mari
ca nişte mici păpuşi de vată
Vrăbiile muşcă cu umbra lor pămîntul
În cîteva lacrimi se adună toată
sarea mărilor lumii
şi toate gradele de comparaţie
printr-o chiţimie cu pereţii albaştrii
cînd gongul orei precise
ajunge la noi precum verdictul unui crupier
Zăpada devine o formă condesată a zilei
unde natura moartă din acuarelele
din ce în ce mai vie
ne ameninţă să vorbim despre noi
şi ne seduce
Cele mai importate ore de după iubire
sînt primele douăzeci şi patru Iulia,
modul în care le trăim
este ceea ce ne defineşte
cînd amarul cognacului Rémy –Martin
este doar începutul
cînd totul pare o peliculă de cinema
unde fiecare secvenţă nu are
nici o legătură cu cea de dinainte
iar fiecare milimetru cub de oxigen
face implozie
Toate minunile lumii
devin înfăptuiri rezonabile
şi încet înveţi să trăieşti şi fără tine
Doar oraşul învelit sub acordurile de clavecin
ne dictează gesturile greoaie
precum maşina „Follow me ”
ghidează la sol avioanele
după aterizare
5.
Fiecare va iubi Iulia,
cu propria sa imagine despre iubire
iar ceea ce doreşti să faci şi nu ai reuşit
vei face pînă la urmă într-un fel sau în altul
aşa cum substanţa activă din perfuzii
trecută prin branulă îşi va face efectul
puţin mai tîrziu
Sîntem doar copii teribili
ai unei urbe îmbătrînite
şi tinereţea noastră
ar putea ţine loc cantinei sociale
Înălţăm zmee peste terase şi acoperişuri
Străzile ni se culcă la picioare cuminţi
Vor veni zile grele
iar noi vom fi uşori reperabili
ca o pasăre din atlasul de arheologie
şi nu o să ne temem
de volta atîtor încercări
ce vor sta în noi precum drugii
în zidurile unei cetăţi fortificate
6.
Toate obiectele ce mă înconjoară Iulia
par scoase din recuzita unei trupe
de actori ambulanţi
Pe geamlîc stau cadrele serii
vetuste şi calde
şi credinţa mea încă nestrămutată
că veştile tulburătoare n-au să vină niciodată
în prima zi a săptămînii
şi curtea interioară a unei săli de coregrafie
unde credeam că îndrăgostiţii sînt nişte zei
ce au renunţat la tot şi au decis să se mute pe pămînt
şi mirosul mîinilor tale persistent
în ceştile de capuccino
şi revolta mărunţindu-se lent
într-o miercuri în care
nu vom şti cînd şi unde
se termină cu adevărat
influenţa pe care o are asupra ta
cel ce te-a iubit
7.
Eu atunci nu ştiam Iulia,
că o formă de relief
poate fi o formă de aducere aminte
undeva lîngă lîngă tîmplăria galbenă
şi calorifere de fontă
a unui apartament cu camere puţine
printr-un oraş studenţesc şi industrializat
din Sud Estul Europei
unde se juca şotronul peste linia Huntington
şi sîmbăta părinţii lucrau fără spor
să mai întindă cortina de metal
peste tot ce urma dupa cuvintele made in
Chiar nu ştiam nimic
despre darwinismul social al planetei
nici de recesiuni ce pot eroda statuia libertăţii
Te presimţeam doar pe tine
printre răsfoitul hîrtiilor tipărite neglijent
al revistelor color
de unde actriţe cu box –office
încercau să mă păcălească
să mă îndrăgostesc de ele
şi să nu te mai aştept
8.
Te doresc atît de mult Iulia,
Încît oraşul se topeşte lent
ca un bulgăre de ceară chinuit
de o flacără subţire
Mă încearcă fraze pe care
gura rostindu-le se va răni
Ochii imi par departare pentru un cer mai bun
şi deopotrivă capătul unei arme precise
Anotimpul parcă inventează planete pentru noi
şi dincolo alfabetul unei lucidităţi
chemată şi alungată repede
cînd patina toamnei devine
un radar ce detectează singurătăţile
tu o să rămîi
cu toată prezumţia de vinovăţie a trupurilor
ca o tăietură proaspătă a pielii
ce nu o să aibă vreme să se închidă
9.
Aproape că trecuse noaptea Iulia
şi ochii unei privighetori ardeau
în dreptul casei
Umezeala seriilor rămăsese în ştergare
Împodobisem cu ghirlande oglinzile
în aşteptarea ta şi ele mă priveau
de parcă ar şti o mare taină
Printre molizi pîlpîiau febril stelele
cînd a nădejde cînd a disperare
Un amestec de somn şi nesomn mă înviorase
Şi orice cuvînt trebuia folosit
cu grija unui negociator de ostateci
Privită din toate unghiurile
camera nu avea nimic pictural
Iar dimineaţa sosea încet
ca o rugăminte abia auzită
ca o Magdală
venită să spele cu părul ei de raze
vanitatatea celui ce nu mai vrea să ştie
cine pentru cine a rămas celelalt
10.
Erau ceasuri jilave Iulia,
cînd părea mai simplu să înţelegem
ce se întîmplă cu alţii
decît să privim spre noi
Lumea părea un abator de sunete
şi vîntul fluera prin cămaşa de tablă
a unui armuri
Mizam pe partea de nobleţe
a celor singuri
cînd auzeam vocea ta prelucrată
fără milă de circuitele minuscule ale telefonului
povestindu-mi cum toate vietăţile
sînt capabile de un înalt devotament
şi de o crudă barbarie
ca într-un remake fellinian
unde nu poţi fi bun şi frumos decît puţin
şi cum o plajă imensă atacă cîmpia
iar valurile ce înaintează
par a fi primăveri
ce fug dintr-un vid în altul
11.
Norii aceştia albi Iulia, nu au fost niciodată
mai sus ca acum
cînd tu mi-ai spus că ţie îţi pot mărturisi orice
şi culorile serii
par a se scurge dintr-o aripă de pescăruş
cînd suferinţa se transmite mai uşor decît
orice extaz
cînd inocenţele se negociază
prin lumina hipnotică
ce o împrăştie lămpile Berger
iar noi dansăm
pînă cînd vom îngenunchia orchestra
pe terasa acestui cazino marin
unde nu ne păsă de grimasa
orbitoare a faţadei
nici de risipa şampaniei rose
ştiind că atunci cînd pleci la drum
şi nu eşti singur
trebuie să fi oricînd pregătit
să poţi duce în spate
pe cel ce nu mai poate să continue